6. TANULMÁNYÚT egyéb helyszínei

Karcagon a Marista Tanodát látogattuk meg, ahol a település kb. fele szegregáltnak mondható. Az ott dolgozó szakemberek megmutatták résztvevőinknek az iskolát, illetve meséltek az ottani programokról is. Nekik is az a tapasztalatuk, hogy ugyan nehéz felkelteni a gyerekek figyelmet, de megfelelő eszközökkel nem lehetetlen. Náluk is lehetőség van kézműves, kreatív, zenei illetve sport tevékenységek végzésére, illetve korszerű informatikai berendezéseiknek köszönhetően a gyerekek az internet adta lehetőségeket is kihasználhatják a koruknak megfelelő határok betartásával. A szakemberek – tudván, hogy milyen nagy szerepet játszik az infokommunikációs technológia egy fiatal életben – beruháztak pár informatikai játékra, melyekkel a gyerekek tanulás után szívesen játszanak. További érdekesség, hogy az egyik szakember Spanyolországból érkezett Karcagra, hogy megtanulja a magyar nyelvet, s így tudjon segíteni a rászoruló roma gyerekeknek.

A tanodák megtekintése, a helyi jógyakorlatok megismerése által résztvevőink számos szakmai tapasztalattal gazdagodtak, illetve a tanulmányút további szakmai kapcsolatok megalapozását is elősegítette az általunk delegált, illetve a tanodákban dolgozó szakemberek között.

 

X

logo