NAGYBETŰS ÉLETRE SZABVA: szakmai támogatás kamaszkortól a felnőtté válásig

PARTNERSZERVEZETEK

Caritas Szabadka        
Szabadkai Egyházmegye Caritasa
Cím: Zmaj Jovin 20.
24000 Szabadka
Szerbia
Telefon/fax: +381-24-559-139
Email: caritas@tippnet.rs
Web: www.caritas-su.org.rs

 

 

Észak-bácskai Magyar Pedagógusok Egyesülete
24000 Szabadka
Sonja Marinković u. 26.
Tel./fax: +381 (0) 24 557-596
E-mail: empe@mts.rs

 

 

Gyulafehérvári Caritas
Szociális Ágazat
RO-540053 Marosvásárhely
Rózsák tere 61. szám       
Tel./Fax: +40-265-250.191
e-mail: office.ms@caritas-ab.ro

 

 

Pro Educatione Egyesület
RO–530203 Miercurea Ciuc
str. Szék nr. 147
Tel.: +40-266-372.126
Fax +40-266-372.145
Mobil: +40-722-388.651
office@proeducatione.ro

 

Bejelentkezés

Tanulmányutak - Beszámolók

    8. TANULMÁNYÚT egyéb helyszínei

    A délutáni program során Mórahalomra utaztunk, ahol szintén egy fiatal vállalkozóval ismerkedhettünk meg. Jelenleg az Erzsébet kávézót üzemelteti, illetve az Egészségfejlesztő Iroda vezetőjeként és orvosaként is funkcionál. Az Egészségfejlesztő Iroda működtetésén belül részt vesz különböző egészségvédő és prevenciós rendezvények és előadások szervezésében, illetve a betérő személyek számára ingyenes, csoportos egészségfejlesztő alkalmakat szervez.

    8. TANULMÁNYÚT egyéb helyszínei

    Harmadik állomásunk Királyhegyes volt, ahol egy fiatal hölgy vállalkozást alapított, miután megnyerte a Fiatal Gazda pályázatot. Jelenleg jersey teheneket és fogoly színű magyar baromfikat tart, sajtokat és joghurtokat készít, melyeket tematikus rendezvényeken értékesít. Tapasztalatai alapján elmondható, hogy a kellő tájékozódás után fontos az embernek olyan tevékenységet végeznie, amelyben kiteljesedhet, még akkor is, ha kihívásokkal teli az út.

    8. TANULMÁNYÚT egyéb helyszínei

    A második nap első állomása Sándorfalván a Mákszem Bivalyoskert volt, melyet egy fiatal házaspár indított és működtet. Hallhattunk a mezőgazdasági ágazatban tevékenykedő szakember kihívásairól, az állattartás, az állatok védelme és a higiéniai követelmények biztosításának módjairól, illetve további terveikről. A házaspár a területet nemcsak bivalytartása kívánja felhasználni, de fiataloknak szeretnének szórakoztató akadálypályát is kiépíteni.

    8. TANULMÁNYÚT helyszínei

    A Talentum Alapítvány EFOP-5.2.2-17-2017-00027 azonosítószámú, „NAGYBETŰS ÉLETRE SZABVA: szakmai támogatás kamaszkortól a felnőtté válásig” című projektje keretében Szegedre, Hódmezővásárhelyre, Királyhegyesre és Mórahalomra látogattunk el azzal a céllal, hogy fiatalok által indított és működtetett vállalkozásokat ismerjünk meg. Helyi szakemberekkel találkoztunk, akik bemutatták részünkre a helyi jó gyakorlatokat előadások és terepen tartott műhelymunka formájában.

    7. TANULMÁNYÚT egyéb helyszínei

    A tanulmányút harmadik napján a Miskolci Bölcsész Egyesülethez látogattunk el, mely főként a miskolci bölcsészképzést támogatja, az egyesület diplomás továbbképző központ. A bölcsészképzésen belül számtalan érdeklődő fiatalnak nyújt lehetőséget az Európa-illetve magyarságismeret, pszichológia, andragógia, művészettörténet, angol nyelv vagy népzeneismeret területén.

    7. TANULMÁNYÚT egyéb helyszínei

    A második nap Miskolcon a Herman Ottó Múzeum Pannon-tenger Múzeumát illetve a Miskolci Képtárat tekintettük meg. A múzeum óvodás kortól vállalja múzeumpedagógiai foglalkozások szervezését, lebonyolítását. A fiatalok ebben az esetben is megérinthetik a tárgyakat, különböző kvízeket oldhatnak meg, és csapatépítő, közösségfejlesztő tevékenységekben vehetnek részt, miközben megismerkednek a földtörténet különböző korszakaival.

    7. TANULMÁNYÚT helyszínei

    A Talentum Alapítvány EFOP-5.2.2-17-2017-00027 azonosítószámú, „NAGYBETŰS ÉLETRE SZABVA: szakmai támogatás kamaszkortól a felnőtté válásig” című projektje keretében Egerbe és Miskolcra látogattunk el az ifjúsági közösségépítés, iskolai közösségi szolgálat témában. Célunk a sikeres szakmai és civil együttműködések megismerése volt. Helyi szakemberekkel találkoztunk, akik bemutatták részünkre a helyi jó gyakorlatokat előadások és terepen tartott műhelymunka formájában.

    6. TANULMÁNYÚT egyéb helyszínei

    Karcagon a Marista Tanodát látogattuk meg, ahol a település kb. fele szegregáltnak mondható. Az ott dolgozó szakemberek megmutatták résztvevőinknek az iskolát, illetve meséltek az ottani programokról is. Nekik is az a tapasztalatuk, hogy ugyan nehéz felkelteni a gyerekek figyelmet, de megfelelő eszközökkel nem lehetetlen. Náluk is lehetőség van kézműves, kreatív, zenei illetve sport tevékenységek végzésére, illetve korszerű informatikai berendezéseiknek köszönhetően a gyerekek az internet adta lehetőségeket is kihasználhatják a koruknak megfelelő határok betartásával.

    6. TANULMÁNYÚT egyéb helyszínei

    Második napon a berettyóújfalui Igazgyöngy Alapítványt, illetve az Alapítvány toldi kirendeltségét látogattuk meg. Berettyóújfalun az Igazgyöngy Alapítványt látogattuk meg, akik bemutatták egyedülálló, több modellből felépített rendszerüket. Az Alapítvány Toldon működő tanodája igen sok lehetőséget kínál a rászoruló gyerekek számára. Ez esetben is elérhetőek az önismereti-és személyiségfejlődést elősegítő tevékenységek, főleg művészetre és kézművességre alapozva, illetve a tanulást segítő iskola utáni korrepetálás.

    6. TANULMÁNYÚT egyéb helyszínei

    Tiszabőn a lakosság teljesen szegregált. A Tanoda programot ott is a Máltai Szeretetszolgálat működteti. Hasonlóan Tarnabodhoz, itt is igyekeznek a szakemberek olyan tevékenységeket és programokat szervezni a gyerekeknek, melyek építőjelleggel hatnak a személyiségfejlődésükre. Iskola utáni játékos tanulás, személyiség – és önismeretfejlesztés, kreatív és kézműves foglalkozások szerveződnek, illetve sportolni is van lehetőség. Ezen a település a lányok nagyon fiatalon szülnek (15-16 év), és a Tanoda vezetője, illetve az ott dolgozó szakemberek azért.

    Oldalak

    X

    logo